opleiding accountmanager

Met je commerciële instelling als accountmanager aan de slag

Een opleiding accountmanager stelt je in staat om al je commerciële talenten tot uiting te laten komen. Maar hoe weet je nou of je een commerciële instelling hebt? Als je vroeger al graag met je klasgenootjes onderhandelde tijdens het speelkwartier of als je regelmatig van anderen hoort dat je goed kunt luisteren en nuttige adviezen geeft, dan heb je een aantal basiskwaliteiten al op zak. Je stelt de klant graag centraal en wilt hen helpen, maar wilt ook de doelen van het bedrijf waarvoor je werkt niet uit het oog verliezen.

Basiskenmerken van de opleiding accountmanager
Behalve onderhandelen, luisteren en advies geven, draait je taak als accountmanager natuurlijk om meer. Verschillende soorten gesprekken voer je door een andere structuur in het gesprek aan te brengen. Wanneer je een klacht ontvangt wil je dit namelijk anders doen, dan wanneer je een verkoopgesprek voert. Al deze technieken en structuren van gesprekken van een accountmanager komen tijdens je opleiding aan bod. Zo stap je zelfverzekerd en met een waardevol diploma de arbeidsmarkt op.

Werken met targets
Als je graag heldere doelen stelt, past het vak van accountmanager prima bij jou. Je moet namelijk met persoonlijke targets en afdelings- of bedrijfsdoelen kunnen werken. Je wilt niet alleen nieuwe klanten binnenhalen met jouw overtuigende verkoopgesprek, je wilt die klant ook behouden. Dit betekent dat je regelmatig terug kijkt op jouw eigen handelen en weer vooruit durft te kijken naar hoe je beter kunt functioneren in de organisatie waarin je werkt.

Duur van de opleiding
De opleiding tot accountmanager kun je binnen iets meer dan een jaar afgerond hebben. Wanneer je nu al werkt, kun je voor een deeltijdopleiding in de avond kiezen. Zo kun je op dit moment genieten van de zekerheid die je huidige baan al biedt en tegelijkertijd zorgen voor een nieuwe uitdaging in de toekomst.

 

 

Leave a Reply